středa 12. září 2018

Jak ušetřit peníze

Ahoj, Sabi !
Dříve, než tobě a všem zde přítomným prozradím tajemství, jak ušetřit mnoho peněz a koupit si za ně například zmrzlinu a novou motorku, musím zareagovat na tvůj předešlý článek.. a to na to, že se bohužel stává skutečností, že naše maturita již není v "nedohlednu", ale je celkem blízko. Podle mě byl nejlepší rok na střední druhák. Protože v prváku jsme přišli, nic jsme neznali, byli jsme ještě vymazlený ze základek a školou jsme bloudili. Starší žáci si nás dobírali a prodávali nám učebnice, které jsme nikdy nevyužili. Třídní učitelé nás zastrašovali a matikáři předstírali, že jsou miloučcí.
Teď jsme ve třeťáku a to už se maturity děsíme. Ve druháku to bylo takové, že jsme si připadali drsně, že jsme překonali prvák a nejsme nejmladší na škole. Orientovali jsme se v tom, z jakých tříd jsou kluci, kteří stojí každou velkou přestávku u bufetu. Většinou to byli pěkní čtvrťáci, jenže uplynul rok a už je na chodbách nepotkáváme.. zkrátka odteď už je to všechno totálně v hajzlu. Řešíme jen autoškolu, maturák a občanskou nauku.

Ale dost o škole, prosím ! Pojďme si společně povědět, jak si naspořit nějaké ty korunky !
Bůh (i moje máma) ví, že jsem shopaholic. Ahoj, jmenuju se Juliet a jsem závislá (nejen) na nakupování oblečení. Rozhodla jsem se s tím něco udělat, inspirovala jsem se jinými články a videi a vytvořila jsem pro vás tento seznam.
1) NENOSTE U SEBE VELKÉ ČÁSTKY
Když si řeknete, že se jdete PODÍVAT do obchodu s oblečením, protože máte například čas nazbyt a jste v obchodním centru, ale nesmíte utratit, prostě si s sebou neberte velké peníze. Potom vás to bude akorát tak svádět k nákupu několika kusů oblečení. Takhle se jen hezky podíváte, to, co se vám zalíbí si můžete například vyfotit, jít domů a během pár dnů přehodnotit, zda danou věc opravdu potřebujete. Pokud vás touha po ní opustí, pak gratuluju, právě jste ušetřili. Dost často to totiž bývá jen chvilkové okouzlení zlevněnou sukní z H&Mka. Specifický.

2) NEUNÁHLIT SE
To v podstatě souvisí s bodem číslo 1, ale tentokrát bych zde chtěla zmínit, že pokud si šetříte nějaké ty peníze bokem a plánujete, že si za ně koupíte něco dražšího (např.: notebook, značkové boty/kabelku, zájezd někam), neutrácejte za blbůstky, které doopravdy nepotřebujete.
Je to vcelku jednoduché. Půjdete kolem svého oblíbeného obchodu a uvidíte docela pěkné tričko za 130 korun. Není úplně extra, ale řeknete si, že za tu cenu to stojí. A co takhle se zastavit a zeptat se sami sebe, jestli by nebylo užitečnější těch 130 korun hodit do prasátka a šetřit si je (například) na ten nový notebook ? I to jsou přeci peníze. Je možné, že to tričko by vás za pár týdnů omrzelo, ale to vám peníze nevrátí.

3) UDĚLEJTE SI SEZNAM
Tohle souvisí spíše s nakupováním jídla/bytových doplňků. Když jdete na nákup, sepište si seznam věcí, které potřebujete. Došlo mléko ? Napište tam mléko. Došlo pečivo ? Napište tam pečivo. Protože to vás v obchodě donutí jít jen do oddělení s věcmi, které opravdu potřebujete. Nebudete se dívat na čokolády a brambůrky ve slevě, které za cenu třiceti korun spořádáte za pár minut, ale nic z toho nebudete mít. Hoďte těch 30 korun do prasátka ! A hlavně NIKDY nechoďte na nákup potravin hladoví.
4) NEKUPUJTE NIC V NEJISTOTĚ
Zkoušíte si v kabince docela pěkné černé šaty za 800 korun, ale nejste si jisti, zda vám opravdu sedí a stojí za tu cenu ? Nekupujte je jen proto, abyste si udělali radost. Pokud si nejste opravdu jistí, jako "bomba šaty, musím je hned mít", pověste je zpět na ramínko a opět počkejte, zda budete mít i po několika dnech nutkání si je jít koupit. A stejně.. nemáte už ve skříni troje takové podobné černé šaty ?

5) KUPTE SI MENSTRUAČNÍ KALÍŠEK
Ano, Sabinko, navazuji na tvůj článek o kalíšku. Protože jsem si ho také pořídila a je to naprosto super ! Dovolila jsem si trochu pohrát s počítáním.. jedno balení vložek Always seženete v akci za asi 50 korun, obsahuje 8 vložek (v tamponech se nevyznam :D). Jiné značky stojí někdy i více, někdy méně, obsahují například 10 kusů, ale počítejme tedy s Alwayskama. Jedno takové balení stačí na dva dny silnější menstruace. Potřebujeme tedy minimálně dvě taková balení na cyklus. Takže za měsíc spotřebujeme vložky za přibližně 100 korun (liší se značka od značky). Za rok tedy utratíme za vložky asi 1200 korun. Menstruační kalíšek stojí většinou něco mezi čtyřmi sty a osmi sty korunami. Pokud se o něj staráte dobře, můžete ho bez obav používat i 10 let. Což znamená, že už za půl roku se vám investice do kalíšku začne vyplácet. A věděli jste například to, že jedna žena za život spotřebuje asi 150 kilogramů vložek/tamponů ? Což je asi 15 000 kusů ? Přitom můžete používat menstruační kalíšek, prospět přírodě a zároveň své peněžence.
6) STAŇTE SE POLITIKEM
Je to v podstatě to samé, jako krást cigára ve večerce, ale naprosto bez rizika a vyděláte ještě víc peněz. Ne, to byl džouk.

7) MYSLETE DO BUDOUCNA
V tomhle bodě trochu peněz utratíme. Představte si situaci, že potřebujete nový kabát na zimu. Zalíbil se vám takový, do kterého jste se na první pohled zamilovali, ale stojí 1799 korun ? Tak jste šli do Terranovy, kde mají docela podobný, ale značně nekvalitní za třetinu výše uvedené ceny ? Tentokrát opravdu zainvestujte to možnosti číslo jedna, protože je pravděpodobné, že kabát vydrží o mnoho déle a tak rychle se neponičí, než ten, který stál sice pár slupek, ale už po jedné sezóně se ošoupe a je to na něm vidět. Dražší kabát vám vydrží i několik let (pokud se k němu budete chovat láskyplně a s pochopením, ovšem). To samé platí například i i botách.

8) ZKUSTE SECOND HANDY
Pořád byste si kupovali nějaká trička, tílka, kraťasy, ale nechcete tolik utrácet ? A přesto máte potřebu ? Vyhlídněte si second handy ve vašem městě a podívejte se po levných, originálních kouscích, které by mohly obohatit váš šatník. Často zde naleznete například oblečení z Anglie či jiné země, které je v dobrém stavu, za nízkou cenu a hlavně v něm někoho na ulici jen tak nepotkáte.
9) PROBERTE SVOU SKŘÍŇ
Často v ní totiž najdete oblečení, na které jste už úplně zapomněli. To se mi stává dost často. Minulý týden jsem si všimla modrého svetru, o kterém absolutně netuším, kde a kdy jsem si ho koupila. Nejspíš to ale bylo minulý podzim. A pak jsem na něj zapomněla, byl totiž spadlý z ramínka mezi pyžama. Věci, o kterých víte, že už je pravděpodobně nikdy nevezmete na sebe, nebo vám nesedí, hoďte na internet a prodejte je za poloviční cenu, než za kterou jste je koupili. Pokud jsou ve výborném stavu, tak i za plnou cenu. Uvolní se vám místo v šatníku a nějaká ta korunka přibude. Nebo si pozvěte kamarádku na limonádu a nějaké oblečení jí nabídněte (ahoj, Klárko !). Pokud od vás oblečení nikdo nechce, darujte ho na charitu.

10) PŘETVOŘTE SI STARÉ OBLEČENÍ
Přáli byste si nové originální šortky, nemůžete je nikde sehnat a leží vám v šatníku staré džíny, které už nosit nebudete ? Vytáhněte nůžky, šicí stroj a může začít přetváření. Užijete si u toho zábavu a zároveň budete mít dobrý pocit z ušetřených peněz a práce, kterou jste tomu věnovali.

PS.: doufám, že vám můj článek něco dal a budu ráda, když mi do komentáře napíšete, jak šetříte peníze vy :)
PPS.: potřebuju nové šaty, abych mohla vymetat maturáky, lol
PPPS.: to aby mě na nějaký nejdřív někdo pozval

1 komentář:

  1. Nakonec jsem dostal své dluhy na krku a mám dost peněz ušetřených na své vánoční nákupy. Všechno se to stalo, když jsem narazil na tuto e-mailovou adresu blankatm002@gmail.com zpočátku jsem se snažil získat další pracovní místa na zvýšení mého platu a zjistil jsem, že prázdná karta atm od této společnosti vám dá více než 20 000 $ vše za 1 měsíc. Zpočátku jsem ale byl dalším internetovým schématem, až jsem viděl několik recenzí toho, jak tato prázdná karta od této společnosti změnila životy mnoha lidí bez váhání, objednala jsem si kartu a za méně než 7 dní mi byla doručena a agent ukázal mě, jak to funguje, a to bylo dokonce vyzkoušeno bylo to jen 3 týdny a všechno vypadá mnohem méně stresující tato společnost opravdu změnila můj život a životní úroveň. Rád bych vás na tomto webu navštívil blankatm002@gmail.com a získal kartu ještě dnes, aby zmírnil tento stres a získal dobré peníze tak rychle.

    OdpovědětVymazat